はぴはぴな毎日

12歳長男、8歳次男との毎日を書いています。平日は仕事。週末のカフェ、子供とのお出かけ、旅行、着物、カメラなど、好きなことをのんびり書いています。

体験型農園 experience-based farm

※英語の勉強のため日英併記をしています。英語の間違い等は多くあると思いますので、ご了承ください。(正しくなおしていただけるのは歓迎です。)
※ I'm studying English now. I am trying to write my blog in English. I apologize in advance for my mistake in English.

指導付体験型農園に申し込んでみることにしました。
週末の子供との過ごし方、近所の公園で遊ぶのも良いのですが、公園は子供たちは大喜びなんですけど、わたしはそんなに楽しくない(笑)
そしてわたしがそんなに楽しくないと、連れて行くモチベーションがあまり上がらない。
かと言って、ショッピングセンターでのお買い物に連れ回して週末が終わるのもなぁ・・・と思っていました。

I am starting to grow vegetables at experience-based farm with my kids.
I was wandering about how to spend weekend with my kids, because I think window-shopping isn't so interesting for kids though I like it.
But playing at the park for all day long is boring for me though kids like it.

最近のわたしの中でのキーワードは「ヒュッゲ」なのですが、ヒュッゲ関連の本では市民農園などがよく進められているように思います。
農園であれば子連れで行ってもそんなに嫌な顔する人もいないだろうし、子供が騒いでも大丈夫そうだし、おにぎりでも持っていけば楽しそうだし、子供たちの情操教育上もなんか良さそう!と勝手にテンションが上がり、影響されやすいわたしは早速見学を申し込んでみました。

Recently, I am trying to live 'HYGGE'. According to the books about 'HYGGE', they recommend to enjoy farming.
I was very influenced by those books, and also I thought no one won't be angry at the farm if kids become noisy.
It would be good for kids' emotional development, too!

民間がやっているシェア農園のようなものもあるみたいなのですが、初心者なので安全第一とコスパでJAが企画している所に申し込んでみました。
家から電車で乗り継ぎもあるので少し不便なのですが、一区画15㎡広めで、じゃがいも、ミニトマト、枝豆、モロヘイヤ、ナス、ネギ・・・と春夏野菜だけでも色々植えられるということで、楽しそうなので思い切って申し込んでみました。
対応してくれた職員さんも皆さん親切で安心な雰囲気です。

I apply to the farm which is managed by JA(Japan Agricultural Cooperatives).
It seems safe and cost-effective.
The farm is little far from our home, but we can use 15㎡ and it's relatively large.
We can grow potatoes, peas, tomatoes, leeks, and so on.
Also, every staff is very kind, so I decided to apply for this farm.

植え方などは丁寧に講習会で教えてくれるのですが、日曜日の朝9:30から!
日曜日の朝はちょっとゆっくり寝たいなぁ、と思うグータラママにはちょっとした試練なのですが、しばらくはちょっと頑張ってみたいな、と思います。

We can learn how to plant vegetables at the seminar which starts at 9:30 on Sunday!
It's a little hard work for me to come at Sunday morning, because I want to sleep.
But I think it would be an interesting challenge for my family.

f:id:hapihapinamainichi:20190311214536j:plain